✘O✘O
about entry follow home

cerita Kurma dan sewaktu dengannya
Ahad, 5 Ogos 2012 • 1:37 PG 0 PANDA
salam,


atas request emel,aku update ok..haha..tak jenaka tau mel..sbb story berkalis tak nak salah paham

ok pasal kurma, act aku nak cite, aku tak suke kurma ye..(psl kurma pon nk update) no..cm ni..ade certain org tak suke kurma sebab manislah ade tak suke kurma basahlah ade tak suke kurma keringlah tapi mak aku lain mcm ckt..tak suke kurma yang terlalu kering sgt and warna cam kulit lipas..lain macam kan..selera masing2..selera aku kurma yang cam isi dier tebal tak liat..lagilah cerewet..haha..mane nak jumpe cam tu tapi bukan bermakna mak aku ckp cm tu berertikan kurma seperti lipas..tak sama sekali.jangan pikir bukan2 au.. kalau orang yang macam aku ni yang tak suka or tak minat kurma memang luaslah bayangan dia bila dah terbayang. mmg aku rase aku tak mint btl kurma smpai terok bayang cam tu.macam2 bayangan merepek aku muncul..tak nak aku cerita..ade yang salah sangka kang bile baca.memang..orang akan pikir bukan2. orang yang tak pandai makan kurma macam aku memang jadi cam tu.maaf..bukan niat untuk salah paham kepada yang membaca..ini hanyalah sekadar bercerita tanpa sebarang unsur menyerupai apa2..

memang nampak tak selera tapi inilah pencuci mulut bila kat tanah suci.macam mana aku nak pegi tanah suci kalau tak pandai makan kurma.ok jangan salah paham lagi bukan bermakna aku tak pandai makan kurma aku tak nak mengerjakan perkara wajib..hehe..ayat nampak palsu but this is real..tak nak orang salah anggap.benda boleh belajarkan..kalau dah sampai sane memang kena makan juga...sunnah nabi tu kan..tapi bulan puasa selalu makan kurma before nak mule bebuka puasa..ha..tu aku tak..haha..degil kan aku..kismis tak makan ape lagi kurma.payah bebeno nak makan.

mama tadi paksa aku makan kurma..aku akan makan bila mama je paksa..orang lain paksa....errr...tgkla..haha,...special kan mama..tp before tu dier tunjukla kurma dia baru beli dgn kurma yang dah lama..aku memang pandang biasa..then masa aku try makan kurma tu, mama dah tau aku tak minat kurma boleh cakap "kurma yang mama baru beli ni baru sedap sikit nmpk basah kering2 cam tu daripada yang warna dia macam kulit lipas..kering sgt" aku nak telan terbantut..mama boleh ckp sedap tak kurma tu..kurma memang sedap tapi bila mama ckp cm tu terbantut aku..separuh je aku abizkan..terok2..lipas pon tak pernah rasa tapi kurma lak aku bayang cam tu..gila tak aku..aku ckp "mama kurma takde biji ade ke?" "mama ni ckp cm tu ade tak kurma warna lain ?" konon nak sedpkn hati ade yg warna kurma yang menyelerakan ke,tapi soalan yang tak patut ditanya bole mintak kaki. then mama jawablah..kalau nak kurma warna lain cari sendiri..haha..jawapan mama boleh diterima daripada aku tanya mama soalan "mama yang adik minat tu paru ayam ke paru daging?" yang aku minat tu paru daging yang org goreng2 tu..tapi mama jawab best..mama jawab

"paru babi"

aku sentap..sigh,...

pengajaran..nak tanya soalan selidik dulu soalan tu kan..aku selalu marah org tanya soalan bukan2 or bodoh2 or tak patut kan..tapi bila tang aku tanya soalan kat mak aku..hamik kau..yang merepek2 semua kua..haha..pasal kurma..aku kene belajar makan kurma dari skrg tapi tak tahu bila..bole tak lepas kawen?haha..bangang..fahmy kawan emel ckp bygkan makan kurma disaluti coklat..aku tambah..coklat ade kacang...even payah aku nak telan..hehe..yes..akan dicuba..aku akan cuba padamkan bayangan merepek terhadap kurma tu..tapi sama sekali aku TIDAK bermaksud samakan makanan sunnah nabi seperti lipas..

ade yang tak minat kurma macam aku tak?korang jangan bayang bukan2 au kalau nak test2 makan kurma tu,..hehe..bayangkan yang sedap dan menguirkan je..hehe

ok aku nak makan soto. mama masak sedap..aku nak masak soto bile?dalam mimpi korang je la..haha