✘O✘O
about entry follow home

fuh C.O.D dh lepas..
Jumaat, 24 Februari 2012 • 4:55 PG 0 PANDA
ok nak story ckt pasal COD aku pada 22/2/2012 yg aku janji nak citer kan...memang aku tak tahu nak cakap pe lah..ok mse tu aku kne prepared food utk event table etiquette so kua food serentak tak de order2 baru nak test jerit2..macam2 berlaku kat kitchen sampai aku down nages sebab ade miss communicate ckt..standardlah kan..but overall everything ok and customer cakap food sedap..tak sia2 anak2 buah aku bertungkus lumus ye and tak sia2 aku cari resepi russian utk COD aku sbb aku COD russian.ok tgk je lah pic ni..ehehe


I'm your Chef of the day


that is my supervisor of the day yang baju lain dari yang lain..yam and shi and sarah and nadira..:)


appetizer: Roleed chicken with asparagus on philadelphia astipasto loaf
soap:leek and potato soup
main course:roasted beef medallion with chaesseur sauce accompanied with grilled cheesy polenta and sauteed vegetables
dessert: aku tak tahu..haha

this is what we call steward ala...tukang pencuci equipment dapur yg dah dgunekan..


ok ni muke budak2 yang terbaik dlm kitchen..haha..



yg ni utk sauteed vegetables..carrot and Brussels sprout...ape bnde tu??dier cm kobis kecikla..
keadaan kitchen bile dah bersih..aku as COD kne cek and pastikan semua bersih..

time work operation...sume bertungkus lumus :)

wani sediakan untuk philadelphia antipasto loaf for appetizer.aku bagi handle ni sebab wani suke roti


ok gamba gerak sorry..bob tengah sediakan chessy polenta rain lak tengh handle ayam utk appetizer :)


ima gah handle sauce..


taraa...dah siap pon sauce yg ima handle..nmpk cm blackpepper saucekan..memanglah..sebab isi demi glace warna jadi cam ni.sauce ni ade rse msm2 sebab ade isi tomato..kalau chasseur sauce mmg ade tomato..

budak handle meat item abu and weng :)
ok beef korang handle sedap :) markah penoh utk korang


ain handle vegetables..ha..nampak yg pkai tudung hitam tu..tu la lect kitchen aku..miss mel..-.-


zaim and duwa handle sup..macam2 ragam..

yg ni contoh pic makanan yang dah siap akan diletakkan dimeja tu ready utk diambil oleh runner untuk dihidangkan kepada customer..selalu kne jaga depan and timing makanan kua and masok adelah COD.