✘O✘O
about entry follow home

BAM KAU TERBAIK!!
Sabtu, 14 Januari 2012 • 11:58 PTG 0 PANDA

YE...Arini bam nasehat aku...atleast aku sedar aku sape..maseh perlukan org nasehat aku utk segalanya..almaklumlah..maseh sedar kekurangan yg ade pada diri ni...wah!!! kewlass...xpe2..atleast..aku pelajari sesuatu malam ni..every person need change from bad to good..pelan2lah kan..even dulu kite sjht mane skli pon.perasan bagos,mngte org,kutuk sne sini...ye..aku sedar..aku perlukn perubahan pd diri..cr berfkir sume..ye..by same time aku sedo aku mcm bdk2 T_T xpela..pelan2..kalau ade yg bce post2 aku yg lme mmglh byk aku ngate org...x slhkn berubah??tahun lps saya jahat..tahun ni nak lg baik wlwpn kple giler..just be myself and u plez be ur self..ngeh2....wink! ye aku sedar ayt aku perasan suci kalau spe2 bce ayt aku ni..huhu..mmg membe aku kalau taw pn tlg gelakkn aku je la ble bce entry ni..dunt take it for grantedlah guys! aku still sama cm korang jmpe depan2..yg knl aku mmg taw aku cm ne benonyer..xkrela alam maya ke life ke..sme je..cume beza alam maya aku byk ckp dr dpn2..haha..

skrg aku ade dua penaseht..bam n aida..mmg bg supporting btl..hargai sgt2..pembkr smngt.bole bg motivation diri..kalau bole aku nak hari2 org kne ingtkn aku so aku akn jd beringat..hehe..bam umur bawah aku ok..tp fkrg]n matang x cm aku..ngeh3..tkpe..belaja dr dier..bukan kire umo sume ni,..ayt ni klw bce mmg mnikm..aku sndiri tramatla xdpt diungkaikn dgn kte2,,cheh! mmg mnx kaki kn ape dier nksmpaikn..but kne trime sume ni utk motivation diri..

ayt bam utk sesi pngajaran mlm ni :

"kita hidup mesti laa perpijak bumi yg nyataa .
jgn laa berpijak di awan-awanan ,
kalau hidup duk suke membenci dan menilai orang
tak usah laa nak hidup , jgn laa anggp diri kita
hebat sngat di mata orang . tak tahu plakk ade sglintir
yg akan mmbenci kita tmpe kita sdar .
memanglah kite manusia selalu je buat dosa..
aku pon jugak penah buat dosa
DOSA KECIK?DOSA BESA?ade je.. <---------BAM!!AKU PON :D
jgn laa nak duk kutuk orang tmpe tahu hal sbnar .
kalau tak nak kne PANAH .

segelintir mnusia yg di anggp dia ia manusia .
membuat tomohan utk org yg dibencinyer
duri pada hati membawa duka dan dendam
aku penah lakukan begitu dan terkena padaku
takpe aku telan je kesemuanya dengan hati yg sabar
tapi kalau asyk duk mencari ksesalahan orang .
spe plakk nak cari kesalahan kita . sampai bile?
ahhlloww . sedar laa diri kita nie kecikk jehh .
tak sebsarr mne pon . kedill jehh , kalau di giris lori
agakknye jadi ape pon Waallahualam laa .
namun ajal maut terletak ditangan tuhan
kite sendiri tak tahu bagaimana rupa kita apabila maut sampai.

cermin laa diri . bukan duk cermin tgok wajah kita
nie lawa atau bruk . maksudnye . kalau ditgor too
sedar² laa . sbb cermin manusia di luar addalah
orang yg melihat kita . tampe kita sdar ape yg kita buat
jgn laa anggp kita nie hebat dan rase bangga akan diri kita
yg comel/cantik/kaya/kacak DLL
namun kite kena sedar semua ini ciptaan tuhan..
ciptaan tuhan semua indah
jangan riak jangan takbur..
kita maseh ade kekurangannya

jgn anggp diri kita nie sempurna laa .
bnyak lagi cacat celerr yg kita tak sdarr
dan tak nmpak . hahaa
dari stuu orang akn mentafsir cacat kita di mana .
sama ade dari segi style percakapan/emosi/pakaiaan/pergaulan/cara fikiran
DLL . bukan ingt cacat dari segi fizikal jehh ,
orang cacat fzikal perlakuan nie bole mngalahkan orang
yg anggp diri dia smpurna .
atau dengan erti kata lain mereka yang cacat fizikal lagi hebat dari kita yang lengkap dan sempurna termasuk dalaman dan luaran

tak hebatt laa kalau bersangke buruk pada orang .
tak bestt laa kalau duk asyk mngata orang .
cube laa kita brsangke buruk pada diri kita .
dan mengata pada diri kita . dri situ kita akan dpt
tahu ape kekurangan kita .
dan akan cuba memperbaiki dari kesilapan

kalau duk asyk mencari kesilpan orang .
jgn sampai termakan diriii sautu hari t .
mnee laa tahu . selalu dgr "tuah ayam nampak tajinye .
tuah manusia siapa yg tahu"
yg nie laen skit . "malang ayam nampak di dagingnya .
malang manusia siapa yang tahu kan " .
hahaa , agak pelik bnyinyaa .
tpi ia mendalam kott rase nyee .

nie ade petikan Sadda Rasullullah SAW .

"Aku menjenguk dalam syurga dan aku melihat kebanyakan
penghuninya adalah orang miskin dan aku menjenguk dalam neraka
dan aku melihat kebanyakan penghuninya adalah wanita"

Biarlah kita bodoh di depan orang ,
Tapi pandai di akal sendiri,
Biarlah kita hodoh dipandang orang ,
Tapi mulia dihati, SENDIRI PIKIR .
Biar org menilai,melabel diri kite,mencaci..
semua itu untuk menjadi pembakar semangat untuk bangun dari terjatuh..
ayat ini nampak suci?poyo?fake?perasan ulama?
atleast bagi semangat kepada yang memerlukan.. :)

Allah akan menguji stiap hamba2nye yg kuat n yg DIA syg
termasuklah kamu diluar sana
kite sebagai umat terharu kerana terpilih utk menerima salah 1 ujian drNYA.."

yeah..thats true..aku gerun ble dier ckp bab sabda Rasulullah tu..entry kali ni bercorak keagamaan cktkn..ngeh3..skli skle..ape slhnyer :) bg motivation ckt utk aku jugak..n dpt shared kt spe2 yg bce entry ni..

yg ni pngajaran aku huraikn utk aku..ye..ngeh3..sepiking time:

i always thought that i want my life juz like a movie.Life’s not a movie, so don’t wait around for someone else to write you a happy ending.Only GOD can write your ending life whether you got a happy or sad ending.Life is like a game, you can play it safe and be good, or you can take a chance and be great.this is how what we called it PEOPLE,PERSON or etc.I fought the life's battle, and guess what I'll never win. I'm done..doesn't matter if we loose.there is much better you can get.i know i will lose the battle cz however, all conditions had been set in our life..God had set a good things for me to achieve the best way. :)

I'm the kind of girl that laughs at her mistakes, so excuse me if I laugh at your face ;) i know I'm unique .I'm different. I'm limited edition because there's it just me in the middle of billion people on this earth .I am me, and I am not willing to change for u, or anyone else. Take me as I am, or watch me as I go. whatever it is,who am i?or whatever i be,my mom always love me so much..

the SAD FACT that i notice people around me and so am i.." When you stopped paying attention to someone, that's when they start noticing you" So when it happen,all the insults you will get from them :) Whoever they said, "Words will never hurt me!" Obviously I'm haven't been hit in the face with a dictionary.psst!! People who hate you are the ones who view your page the most. haha..yeah its true.forget it.But Sometimes all the person needs is not a brilliant mind that speaks but a patient heart that listens. thats what i had learn from people called anonymous out there :).

i'm innocent rite??keep your head up high and your middle finger up higher as u can and as u want.hey peeps..Don’t judge my path if you haven’t walked my journey

kite dapat belaja pasal sosiality of our life yg bermksd..kehidupan yg blaku dalam seharian or sekeliling diri kite ni ape2 yg blaku juz keep smile,relax,cool and patient.that is my 4 concept to handle my life :) thanks bam! aku belaja something arini